Katalog seminářů Academia International s.r.o.
-
Řeč těla jako účinný nástroj obchodu
Cílová skupina: manažeři všech úrovní, obchodní zástupci, sekretářky, asistentky, prodavačky, pracovníci marketingu apod.
Cíl: manažeři všech úrovní, obchodní zástupci, sekretářky, asistentky, prodavačky, pracovníci marketingu apod.
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní) nebo 8hodin (1denní)
Místo konání: 4 hodiny (půldenní) nebo 8hodin (1denní)
Obsah:
- Úloha gestikulace a mimiky - síla prvního dojmu, výhoda a rozdíly v řeči těla mužů a žen, vliv řeči těla na mluvený projev
- Jak číst řeč našeho těla - jak dešifrovat tělesné signály a využívat je při práci s klientem, způsoby podání ruky, gestikulace, postoje - modelové situace, praktické ukázky
- Prostorové vzdálenosti - proxemika a její význam při obchodním jednání - veřejná, osobní a intimní zóna
- Několik praktických rad, jak úspěšně zvládnout řeč svého těla a vybudovat si profesionální image
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Profesionální sekretářka/asistentka
Cílová skupina: Profesionální sekretářka/asistentka
Cíl: Vybudovat svůj profesionální image a zdokonalit svůj osobnostní projev.
Forma: teoreticko-praktický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní)
Místo konání: 4 hodiny (půldenní)
Obsah:
- Jak profesionálně vystupovat - jak ovlivnit první dojem, jakých chyb se vyvarovat, jak si vytvořit profesionální vzhled a image – móda a styl oblékání, líčení, řeč těla - jak ovládnout svá gesta a mimiku, jak podat ruku, základy rétoriky – práce s hlasem, slovní zásobou, jak se zbavit trémy a vylepšit svůj projev a sebeovládání.
- Problematika typů a temperamentů, barevný typ, sebepoznání, budování vlastností. Při odhalování osobnosti bude využito grafologických a kresebných technik a testů.
- Jak organizovat svou práci a čas svého šéfa - sjednávání schůzek a termínů, plánování, prezentace svých nápadů, postojů a loajality k šéfovi, modelové situace, praktické ukázky, výcvik
- Jak vytvořit estetické pracovní prostředí - barevná a tvarová skladba interiéru, funkčnost, jednoduchost a podmínky pro práci
- Jak a proč pečovat o detaily - v oblékání, při tvorbě pracovního prostředí i při jednání s lidmi
- Jak využít ve své práci psychologii - jak naslouchat a porozumět svým spolupracovníkům, jak být empatický, předcházet konfliktům a zvládat krize, jak se vyrovnat s kritikou a umět s ní pracovat, jak vytvářet pozitivní atmosféru a využívat neverbální i verbální komunikace při práci s lidmi, asertivní techniky
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Abeceda asistentky a sekretářky
Cílová skupina: sekretářky, asistentky, personalistky a pracovníci středního managementu
Cíl: Poskytnout frekventantům základní orientaci v oblasti vytváření svého osobního i profesionálního image, zkvalitňovat neverbální i verbální dovednosti a naučit se využívat technik, které pomohou při denní praxi.
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní) nebo 8 hodin (celodenní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Osobní a profesionální image - úprava zevnějšku, barevná typologie, módní trendy a profesionální oblečení, líčení, osobní styl
- Estetika pracovního prostředí
- Efektivní komunikace s partnery a klienty, typy šéfů, temperamenty
- Profesionální telefonování, základy rétoriky, práce s hlasem
- Time management
- Komunikativní dovednosti v marketingu - žena v konfliktním rozhovoru, jak konkurovat mužům na pracovišti, manažerka a stres, umění přesvědčit a vyjednat, umění prezentace, reklama
- Asertivita jako prevence stresových situací, asertivní techniky
- Relaxační techniky
- Mobbing
- Řeč těla - jak porozumět druhým z gest, mimiky a postojů těla. Kreativita při jednání s lidmi, uplatnění modelových situací a ukázek z počítačových prezentací, videozáznamů
- Praktické rady a krátké ilustrativní testy a cvičení z oblasti sebepoznání, sebereflexe a prvního dojmu
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Profesionální image ženy
Cílová skupina: pracovnice středního (popř. i vrcholového) managementu a nemanažerské pozice – sekretářky, asistentky, personalistky, ženy na marketingových pozicích, v oblasti reklamy, vedoucí prodejen, prodavačky apod.
Cíl: Naučit se vytvářet a zdokonalit svůj osobní i profesionální image a umět jej využít při práci s lidmi i při prezentaci firmy /podniku.
Forma: Naučit se vytvářet a zdokonalit svůj osobní i profesionální image a umět jej využít při práci s lidmi i při prezentaci firmy /podniku.
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní) nebo 8 hodin (celodenní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Životní styl a společenský image - firma a její image, oblečení a úprava zevnějšku podle požadavku pracovního oboru, pracovního zařazení, věku, pohlaví apod., barevná typologie (ukázky barevných typů, způsoby oblékání a líčení při respektování individuality ženy a potřeb podniku), individuální rady, sebereflexe
- Kritéria pracovní úspěšnosti - neverbální komunikace a její využití v pracovním procesu (způsoby pozdravů, podání ruky, vysvětlení nejčastěji používaných gest, význam mimiky a postojů při komunikaci s lidmi v obchodě i při prezentaci) – počítačové ukázky, popř. videozáznamy
- Verbální komunikace s klientem/zákazníkem - základy rétoriky a konverzace, odstranění nejčastějších chyb v komunikaci – využití modelových situací, videozáznamů a počítačových prezentací, praktický výcvik, rozvíjení manažerských dovedností
- Alternativní metody prevence stresu (relaxační cvičení, meditace, autogenní trénink, využití grafických technik a testů k sebepoznání), asertivní techniky, cvičení empatie – praktický výcvik s možností nácviku samoregulačních technik
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Profesionální image ženy a muže (aneb jak být úspěšný)
Cílová skupina: pracovníci středního a vrcholového managementu
Cíl: Zdokonalit se v oblasti komunikace, poznat sám sebe, naučit se vytvářet svou osobní a profesionální image a využívat ji při práci.
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní) nebo 8 hodin (celodenní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Životní styl a společenský image - podnik a jeho image, oblečení a úprava zevnějšku podle požadavku pracovního oboru, zařazení, věku, pohlaví apod., barevná typologie
- Kritéria pracovní úspěšnosti - neverbální komunikace a její využití v pracovním procesu, rozvíjení manažerských dovedností, základy rétoriky a konverzace
- Alternativní metody prevence stresu (relaxační cvičení, meditace, autogenní trénink, využití grafických technik a testů, asertivní techniky)
- Žena a muž na pracovišti - využití modelových situací, diskuze, sebereflexe
- Umění prezentace sebe sama, projektů a produktů, reklama
- Výběrový pohovor, veřejné vystupování – modelové situace, praktický výcvik, analýza
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Sekretářka - pravá ruka managera, člen týmu
Cílová skupina: pracovníci středního managementu – sekretářky, asistentky manažerů
Cíl: Prohloubit poznatky v oblasti sebepoznání a image, zdokonalit svůj profesionální projev a komunikaci s lidmi.
Forma: teoreticko-praktický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní) nebo 8 hodin (celodenní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Kultura osobnostního projevu - harmonizace osobnosti, image ženy, oblečení a úprava zevnějšku / podle věku, hierarchie ve společnosti /, móda
- Typ tváře a postavy, barevná typologie - individuální zvláštnosti, profesionalita v oblékání i v jednání s lidmi
- Základy neverbální komunikace - způsoby podání ruky, postoje, význam gest, proxemika – komunikační vzdálenosti
- Umění konverzace - základy rétoriky, práce s hlasem, co je úspěšný dialog, jak zvládat společenské situace, udržovat tok konverzace a poznat partnery
- Zákonitosti týmové práce - řešení modelových situací v komunikaci, videotrénink a zpětná vazba
- Grafický projev člověka a jeho poznávací charakter - co o mně říká písmo, jak poznat z písemného projevu základní orientaci a vlastnosti člověka, jak s ním komunikovat, význam sebepoznání a sebereflexe
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Profesionální prodavač/ka
Cílová skupina: prodavač/ky, vedoucí prodejen
Cíl: Zdokonalit svůj osobnostní projev, komunikační dovednosti v obchodě při práci se zákazníky a reprezentovat svou firmu/podnik.
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní) nebo 8 hodin (celodenní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Kultura osobnostního projevu, sebepoznání - praktický výcvik na základě sebezkušenostních a terapeutických technik
- Vytváření osobního i profesionálního image v závislosti na image firmy – oblečení, líčení, barevná typologie osobnosti
- Základy úspěšné komunikace se zákazníkem/klientem – ukázky neverbálních projevů (postoj, gesta, mimika), verbální komunikační techniky, nejčastější komunikační chyby v obchodě – modelové situace
- Základy rétoriky, práce s hlasem – hlasová, dechová, artikulační cvičení, frázování, významové a fyziologické pauzy. Melodie, síla hlasu, důraz
- Asertivní techniky, cvičení empatie, zvládání stresových situací, modelové situace, praktický výcvik
- Estetika pracovního prostředí, základy aranžování, úloha efektivní reklamy – vkus, nevkus, kýč, brak, ukázky
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Jak komunikovat se zákazníkem?
Cílová skupina: pracovníci marketingu, prodavačky, obchodní zástupci, makléři apod.
Cíl: Zdokonalit komunikativní dovednosti a využít jich efektivně při práci s klientem/zákazníkem.
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4hodiny (půldenní) nebo 8hodin (1 denní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Komunikace a pseudokomunikace
- Fáze komunikačního procesu
- Jak zaujmout a vybudovat důvěru při vzájemné komunikaci
- Pravidla aktivního naslouchání, cvičení empatie, praktická cvičení
- Neverbální komunikace, základní techniky řeči těla (podání ruky, postoje, význam mimiky a gestikulace v úspěšné komunikaci), praktické ukázky
- Profesionální image a komunikace
- Verbální komunikace, zákonitosti rétoriky, práce s hlasem, telefonní komunikace
- Nejčastější komunikační chyby, jejich analýza a odstraňování komunikačních blokád, řešení konfliktu
- Typologie osobnosti zákazníka, typy temperamentů
- Modelové situace a praktická cvičení směřující k úspěšné komunikaci
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Jak reprezentovat firmu?
Cílová skupina: Jak reprezentovat firmu?
Cíl: Zdokonalit individuální prezentační schopnosti účastníků, ovládat svůj image, naučit se využívat neverbální i verbální způsoby pro prezentaci firmy.
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Prezentace – co je prezentace, typy posluchačů
- Reklama a její účinnost, nejčastější chyby při prezentacích výrobků a služeb - vkus, nevkus, kýč, brak
- Osobní image prezentujícího – oblečení, líčení, barevná typologie osobnosti – testy zaměřené k sebepoznání a sebehodnocení
- Úloha neverbální komunikace při prezentaci – ukázky nejčastějších gest, postojů, jejich dešifrování
- Asertivní techniky jako prevence stresu a konfliktů, cvičení empatie, modelové situace
- Základy verbální komunikace – rétorika – práce s hlasem, melodií, dynamikou, výškou, frázování, dechová, hlasová a artikulační cvičení, překonávání trémy a nejistoty ve slovním projevu
- Podmínky prostorové a časové – uspořádání prostoru a efektivní práce s časem
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Přijímací pohovor v kostce
Cílová skupina: vrcholový management, řídící pracovníci
Cíl: Seznámit frekventanty se základními kritérii přijímacího pohovoru, doporučit některé techniky při výběru spolupracovníků, dešifrovat neverbální i verbální projevy
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Osobní prezentace
- Fáze a kritéria přijímacího pohovoru
- Vedení přijímacího pohovoru - přehled obvyklých otázek, příklady životopisů, osobnostních testů a projektivních technik
- Ukázky grafologických rozborů a jejich využití při přijímacích pohovorech
- Nejčastější chyby v neverbální i verbální komunikaci při přijímacím pohovoru
- Řeč těla – ukázky nejčastějších postojů, gest, ze kterých se můžeme naučit číst a poznat vlastnosti člověka, profesionální image, praktický výcvik
- Techniky úspěšné verbální komunikace – základy rétoriky, modelové situace, praktický výcvik
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Přijímací pohovor/konkurz ze dvou stran
Cílová skupina: manažeři, obchodníci i zájemci na nemanažerských pozicích, účastníci výběrových pohovorů
Cíl: Ukázat přijímací pohovor ze dvou úhlů pohledu – z pozice řízení a vedení a také z pozice člověka zajímajícího se o práci v daném oboru.
Forma: Ukázat přijímací pohovor ze dvou úhlů pohledu – z pozice řízení a vedení a také z pozice člověka zajímajícího se o práci v daném oboru.
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Osobní prezentace – základní předpoklady úspěšné prezentace, úloha prvního dojmu, neverbální a verbální projev, image
- Fáze a kritéria přijímacího pohovoru
- Vedení přijímacího pohovoru - přehled obvyklých otázek, příklady životopisů, osobnostních testů a projektivních technik
- Ukázky grafologických rozborů a jejich využití při přijímacích pohovorech
- Nejčastější chyby v neverbální i verbální komunikaci při přijímacím pohovoru – nedovolené otázky, struktura rozhovoru
- Interwiew stresové, skupinové, informační
- Řeč těla – ukázky nejčastějších postojů, gest, ze kterých se můžeme naučit číst a poznat vlastnosti člověka, profesionální image
- Techniky úspěšné verbální komunikace – základy rétoriky, modelové situace, praktický výcvik
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Rétorika – kultura řeči a práce s hlasem
Cílová skupina: Seminář je určen všem, kteří chtějí zlepšit úroveň svého mluveného projevu, zejména lidem, kteří denně komunikují s lidmi, tj. obchodníkům, zaměstnancům pojišťoven, bank, sekretářkám, asistentkám, managerům všech úrovní i lidem na nemanažerských pozicích.
Cíl: Zdokonalit slovní projev s komunikaci a naučit se využívat řečové dovednosti v profesi i osobním životě.
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní) nebo 2x4 hodiny (celodenní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Základy mluveného projevu a komunikace
- Pseudokomunikace - nejčastější řečnické chyby a triky, jak je odstranit
- Úloha těžiště při mluvě
- Jak ovládat základní vlastnosti hlasu (výška, barva, síla), tvorba tónu, práce s pauzami, dynamikou a tempem řeči, frázování
- Dechová, hlasová a artikulační cvičení
- Jak ovládnout hlasem prostor, jak zaujmout
- Jak zachovat pravidla hlasové hygieny
- Jak komunikovat přirozeně, přesvědčivě při vystoupení na veřejnosti v profesi i v osobním životě
- Mimojazykové projevy, které pomáhají mluvenému slovu
- Trénink mluveného projevu, slovní improvizace, zásady koncipování mluveného projevu
- Analýza nejčastějších chyb mluveného projevu, využití modelových situací
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Komunikační dovednosti pro manažery
Cílová skupina: střední a vrcholový management a pracovníci v řídících funkcích
Cíl: Zefektivnit pracovní činnost manažerů pomocí komunikačních dovedností, zvýšit kvalitu řízení pracovních týmů, zdokonalit svůj projev při firemních prezentacích i v soukromém životě.
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní) nebo 8 hodin (1 denní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Komunikace a pseudokomunikace
- Fáze komunikačního procesu
- Jak zaujmout a vybudovat důvěru při vzájemné komunikaci
- Pravidla aktivního naslouchání, cvičení empatie, praktická cvičení
- Asertivní techniky v komunikaci
- Neverbální komunikace, základní techniky řeči těla (podání ruky, postoje, význam mimiky a gestikulace v úspěšné komunikaci), praktické ukázky
- Verbální komunikace, zákonitosti rétoriky, práce s hlasem, telefonní komunikace
- Nejčastější komunikační chyby, jejich analýza a odstraňování komunikačních blokád
- Modelové situace a praktická cvičení směřující k úspěšné komunikaci
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Asertivita pro manažery
Cílová skupina: pracovníci středního i vrcholového managementu
Cíl: Naučit se využívat asertivní techniky v osobním životě i ve své profesi a předcházet tak konfliktům a stresu. Osvojit si empatický konstruktivní přístup při řešení problémů a tím budovat svůj profesionální image.
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní) nebo 8 hodin (celodenní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Asertivita – vymezení pojmu, rozdíly mezi pasivitou, agresivitou a asertivitou
- Manipulační chování
- Charakteristika zdravé komunikace, styly komunikace
- Špatné návyky v komunikaci, komunikační styly – představy o komunikaci, sdělování, naslouchání, emotivnost, konstruktivnost
- Asertivní desatero
- Základní asertivní dovednosti – kompliment, zpětná vazba, asertivní „ne“, gramofonová deska, laskavost, empatické naslouchání, otevřené dveře, negativní dotazování, negativní aserce, kompromis
- Asertivita a kritika – přijímání a vyjádření kritiky
- Modelové situace, praktické ukázky (popř.videozáznamy), výcvik, analýza situací
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Asertivní komunikace v denní praxi
Cílová skupina: sekretářky, asistentky, prodavačky, vedoucí prodejen, personalistky, pracovníci marketingu apod.
Cíl: Naučit se využívat asertivní techniky při denní komunikaci se zákazníkem/klientem, prohloubit empatické cítění a zdokonalit svůj profesionální image.
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní) nebo 8 hodin (celodenní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Asertivita – co je asertivita a její význam
- Typy chování – pasivní, agresivní, manipulační, asertivní – využití modelových situací a praktického výcviku, popř. videozáznamů
- Komunikační styly
- Verbální a neverbální komunikace v závislosti na asertivitě – modelové situace, praktické ukázky
- Asertivní techniky a jejich využití v obchodě a v týmové práci – praktický výcvik
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Neverbální komunikace v praxi
Cílová skupina: pracovníci středního i vrcholového managementu i nemanažerské pozice
Cíl: Seznámit frekventanty s řečí lidského těla a naučit se číst z gest a postojů člověka,využívat poznatků při denní praxi.
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní seminář) nebo 8 hodin (celodenní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Neverbální komunikace a její podstata, zákonitosti – jak a co lze vyčíst z řeči lidského těla
- Pseudokomunikace
- Gesta, mimika, postoje – ukázky nejčastějších situací a jejich dešifrování – způsoby podání ruky, kontakt dotykem, očima apod.- modelové situace, praktický výcvik
- Neverbální komunikace při výběrovém pohovoru, na poradách, při jednání s obchodním partnerem apod.
- Desatero neverbální komunikace
- Proxemika – veřejná, osobní, intimní zóna
- Analýza, sebereflexe
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Verbální komunikace v praxi
Cílová skupina: pracovníci středního managementu – sekretářky, asistentky, obchodní zástupci, dále prodavačky, mistři, vedoucí prodejen, dílen, pracovníci reklamy, cestovních kanceláří apod.
Cíl: Zdokonalit jazykovou úroveň a slovní obratnost, komunikaci a využít poznatků pro vytváření svého profesionálního image.
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny ( půldenní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Rétorika a komunikace
- Pseudokomunikace
- Práce s hlasem – vlastnosti hlasu – výška, melodie, síla, dynamika, frázování, dechová, hlasová, artikulační cvičení, významové pauzy
- Zásady mluveného projevu
- Komunikační styly
- Nejčastější rétorické a komunikační nedostatky a jejich odstraňování
- Modelové situace, praktický výcvik, využití videozáznamů a ukázek
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Vymáhání pohledávek po telefonu
Cílová skupina: pracovníci zabývající se vymáháním pohledávek
Cíl: Vybavit pracovníky dovednostmi pro efektivní vyjednávání s cílem uhrazení.
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní) nebo 8 hodin (celodenní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Typologie zákazníků, temperament člověka, postavení dlužníka a vymahače
- Základy rétoriky – práce s hlasem, dynamika, výška, síla, melodie hlasu, frázování, významové a fyziologické pauzy v rozhovoru
- Základy telefonování, nejčastější nedostatky
- Komunikační styly podle typologie obtížných zákazníků, techniky vyjednávání
- Asertivní techniky – praktický výcvik, modelové situace, ukázky z videozáznamů
- Pasivní, agresivní, manipulační chování – modelové situace, praktický výcvik
- Význam standardních postupů při dosahování pozitivních výsledků
-
Estetika pracovního prostředí, základy aranžování
Cílová skupina: Estetika pracovního prostředí, základy aranžování
Cíl: Prohloubit poznatky o estetice pracovního prostředí, o barevné a tvarové skladbě prvků v interiéru, získat poznatky a rady, jak vytvořit profesionálně vyvážený interiér, seznámit se s prvky aranžování.
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní) nebo 8 hodin (celodenní)
Místo konání: 4 hodiny (půldenní) nebo 8 hodin (celodenní)
Obsah:
- Estetika – vymezení pojmu a zákonitostí
- Interiér a jeho vlastnosti, požadavky na interiér – barevná a tvarová vyváženost, funkčnost, smysl pro detail, barevné kompozice
- Ukázky vhodně sladěných a nevkusných interiérů, doplňky
- Kýč, brak, vkus, nevkus
- Barva a její psychologický účinek
- Základní zásady při aranžování – ukázky zajímavých aranžovaných artefaktů
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Základy grafologie pro manažery
Cílová skupina: pracovníci středního i vrcholového managementu
Cíl: Naučit se podle základních poznatků z grafologie vyhodnotit písemný projev klienta/zákazníka, zjistit jeho silné a slabé stránky osobnosti, temperament a zaměření a využít těchto poznatků v osobním jednání i v obchodě.
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní) nebo 8 hodin (celodenní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Grafologie – vymezení pojmu, význam, základní pravidla při čtení z písma
- Praktický výcvik – grafologické testy a jejich analýza, sebereflexe
- Jak se člověk zrcadlí v písmu – ukázky a rozbory písemných dokumentů, písmo slavných osobností
- Písmo a temperament člověka - styly písma, proměna písma v závislostech na temperamentu, vzdělání a individuálních zvláštnostech člověka
- Podpis a jeho vypovídací hodnota – jak je možné z podpisu vyčíst vlastnosti člověka a jak tyto poznatky pomáhají v komunikaci s obchodním partnerem, zákazníkem
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
24 způsobů, jak upevnit věrnost vašich zákazníků
Cílová skupina: pracovníci marketingu všech úrovní
Cíl: Naučit frekventanty strategickým obchodním postupům, doporučit postupy pro efektivní komunikaci se zákazníkem.
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Typologie osobnosti, temperamenty, typy zákazníků
- Styl jednání se zákazníkem, jak získat důvěru a vytvořit dobrý dojem
- Základy komunikace, poruchy komunikace, pseudokomunikace, způsoby komunikace se zákazníkem, motivace zákazníka, oslovení, pozdrav se zákazníkem, cvičení empatie v komunikaci
- Profesionální telefonování
- Image firmy a zákazník, princip "omezené věrnosti"
- 24 způsobů získávání zákazníka – praktické ukázky, modelové situace, výcvik
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Delegování jako základní manažerská dovednost
Cílová skupina: pracovníci vrcholového a středního managementu
Cíl: Zdokonalit manažerské dovednosti, naučit se přiměřeně delegovat úkoly a motivovat k práci.
Forma: prakticko-teoretický
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní) nebo 8 hodin (celodenní)
Místo konání: učebny PVT české Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Delegování jako základní manažerská dovednost, efektivita práce, nedostatky v řízení
- Základní pravidla delegování – důvěra, srozumitelnost pokynů, kontrola, motivace, pochvala jako stimulační metoda, časový rozvrh při plnění úkolů apod. – praktický výcvik ve skupinách, modelové situace, sebereflexe
- Stimulační metody, úloha motivace, pochvala a osobní angažovanost jako stimulace k výkonu
- Základy rétoriky
- Úloha neverbální a verbální komunikace - modelové situace, praktický výcvik
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Komunikace pro nezaměstnané
Cílová skupina: sociálně slabí jedinci, matky po mateřské dovolené, nezaměstnaní
Cíl: Zdokonalit komunikativní dovednosti a využít jej při přijímacích konkurzech a hledání práce
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní) nebo 8 hodin (celodenní)
Místo konání: učebny PVT české Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Kultura osobnostního projevu. Sebepoznání.
- Základy neverbální komunikace - mimika, gestikulace, způsoby podání ruky, postoje. Nejčastější nedostatky v neverbální komunikaci a jejich odstraňování. Modelové situace, praktický výcvik.
- Základy verbální komunikace – komunikativní styly, základy rétoriky – dechová, hlasová a artikulační průprava. Jazykový projev. Modelové situace, praktický výcvik.
- Asertivita, manipulace, pasivita, agresivita
- Budování osobního image – úprava zevnějšku, oblečení, líčení, osobní a profesionální styl.
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Kdo jsem? / poznejte sami sebe/
Cílová skupina: střední management
Cíl: Rozvoj sebepoznávacích schopností a dovedností
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní) nebo 8 hodin (celodenní)
Místo konání: učebny PVT české Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Sebepoznávací a autoregulační techniky
- Kresebné testy jako pomocník při sebepoznání
- Mandaly a jejich symbolika
- Relaxace, meditace a imaginace
- Ukázky terapeutických technik /logoterapie, arteterapie, dramaterapie, somatoterapie/, jejich využití při zvládání náročných psychických situací
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Terapie pomáhají zvládat stres, napětí a konflikty
Cílová skupina: střední management
Cíl: Rozvoj sebepoznávacích schopností a dovedností
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní) nebo 8 hodin (celodenní)
Místo konání: učebny PVT české Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Skupinové interakční hry
- Řízená vizualizace, úloha snů a meditace při sebepoznání, psychologický účinek barev – terapeutické využití
- Sebepercepce – aspekty "mého já", ego a superego
- Temperament a živly
- Uplatnění terapeutických technik pro zvýšení koncentrace, sebevyjádření a usnadnění komunikace
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Baum test jako podpůrná metoda při výběrovém pohovoru/ konkurzu a při poznání lidí
Cílová skupina: střední i vrcholový management
Cíl: střední i vrcholový management
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní)
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Co je to Baum test a jeho využití pro poznání lidí, projektivní technika
- Praktický test s rozborem - zážitková forma práce
- Ukázky rozborů v závislosti na temperamentu a vlastnostech a vzdělání lidí
- Praktické využití Baum testu při výběrovém pohovoru
Součástí semináře budou i počítačové prezentace ukázek a praktická cvičení.
-
Speciál pro ženy
Cílová skupina: střední i vrcholový management
Cíl: Získat základní orientaci při používání projektové metody
Forma: prakticko-teoretický seminář
Časová dotace: 4 bloky po 4 hodinách
Místo konání: učebny PVT České Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- O ženách a mužích – co by měli vědět muži a ženy, vzájemné soužití
- Jak být úspěšná – rituály, pozitivní myšlení, intuice
- Jak být zdravá – psychika, stravování v souladu s přírodou
- Sebepoznání v kresbě sebe sama
Zážitkový seminář s uplatněním praktických modelových situací.
-
Life Management /aneb jak získat více času, energie a pořádku v životě/
Cílová skupina: pracovníci vrcholového a středního managementu, personalisté, apod.
Cíl: Naučit se lépe organizovat a naplňovat svůj pracovní i osobní život, vytvořit si jednoduchý životní styl, který frekventantům pomůže žít spokojeně
Forma: prakticko-teoretický
Časová dotace: 4 hodiny (půldenní)
Místo konání: učebny PVT české Budějovice nebo vaše firemní prostory
Obsah:
- Životní styl
- Rituály v životě jako opěrné body
- Time management, časový rozvrh
- Relaxační a autorelaxační techniky, focusing
- Rodina a práce, mezilidské vztahy